کد خبر: ۱۴۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی گفت: در طرح اجرایی محدودیت‌های ترافیکی در خراسان‌جنوبی ترددهای درون‌شهری کاهش ۹۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار ناصر فرشید ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، کارکنان پلیس در خراسان‌جنوبی در ۱۵ نقطه از پیش تعیین‌شده مستقر شدند که خوشبختانه مردم فهیم خراسان‌جنوبی با پلیس و ستاد استانی کرونا همراهی داشته‌اند.

ترددهای درون‌شهری ۹۱ درصد کاهش یافت

وی افزود: در ترددهای شبانه و ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب به‌طور نسبی ۹۱ درصد شهروندان همکاری لازم را داشته‌اند و کاهش محسوس در ترددهای درون‌شهری را داشته‌ایم که نشان از اهمیت شهروندان به مبحث سلامت و قانون‌پذیری است.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی عنوان داشت: در ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی نیز با همراهی کاربران جاده‌ای شاهد کاهش ۳۸ درصدی تردد خودروهای شخصی در جاده‌ها بوده‌ایم که این همراهی خداقوت و خسته نباشید به دستگاه‌های اجرایی و خداقوت به جهادگران عرصه سلامت بوده است.

فرشید با بیان اینکه برخی از افراد نیز از محدودیت‌های در نظر گرفته شده از مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تخطی کرده‌اند اضافه کرد: این افراد در شهرها به میزان دو میلیون ریال و در جاده‌ها به مبلغ ۱۰ میلیون و پنج میلیون ریال اعمال قانون شدند.

ارسال پیامک هشدار 

وی تصریح کرد: دوربین‌های هوشمند پلیس به افرادی که ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی داشته‌اند ابتدا پیامک ارسال خواهند کرد و پس از آن این افراد به‌صورت هوشمند توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح از ورود بیش از پنج هزار و ۷۴۰ خودرو به داخل شهرها ممانعت به عمل آمده است و ۴۵ هزار و ۵۶۴ راننده تذکر شفاهی دریافت و چهار هزار و ۲۲۲ راننده نیز به‌صورت پیامکی تذکر دریافت کرده‌اند.

پلمپ ۳۴ صنف متخلف

فرشید اضافه کرد: از ابتدای شروع محدودیت‌ها از دو هزار و ۶۱۷ صنف مختلف نیز بازدید به عمل آمده که ۵۵۱ مغازه تذکر دریافت و برای ۸۵ مغازه اخطاریه صادر شده و ۳۴ مغازه نیز به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا پلمپ شده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار